Romatoid Artrit

Romatoid artrit toplumlarda en sık görülen iltihabi romatizmal bir hastalıktır. Genellikle her iki ekstremitenin küçük eklemlerinde ağrı, şişlik ve sabah tutulması görülür. Sabah tutulmasında hastalarda ellerini açıp-kapamada güçlük çekerler. Hareket ettikçe tutulma azalmaktadır. Bunun yanında diz, dirsek ve omuz gibi büyük eklem tutulumları da görülmektedir. Romatoid artrit kadın hastalarda erkeklere göre daha sık olup genellikle 30-50 yaşları arasında ortaya çıkar. Geç başlangıçlı ya da çocukluk çağında başlayan formları da vardır. Nedeni bağışıklık sisteminin kontrolsüz ve yanlış çalışması sonucu vücutta iltihabi durum oluşur. Başlıca sorumlu tutulan faktörler genetik nedenler, sigara içimi, ağız-diş sağlığının bozuk olması, sağlıklı beslenme ve hava kirliliğidir. Romatoid artrit tedavi edilmezse ciddi sakatlık ve fonksiyon kaybına yol açmaktadır.

Şikayet
El bileği el ve ayak parmak eklemlerinde ağrı
Eklemlerde şişlikler
Hareket kısıtlılığı
Muayene
Teşhis
Laboratuar sonuçları, hastalığın öyküsü ve muayene bulgularının birlikte değerlendirilmesi ile tanı konulur.
Tedavi
Tedavide özel bazı ilaçlar kullanılır. Hastalık seyrine göre fizik tedavi ile tedavi desteklenir.